اعتلای ترویج و آموزش  راهکار توسعه پایدار کشاورزی ** همدلی و همکاری در راستای اعتلای ترویج کشاورزی **
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/04/27

گردهمایی مسئولین ترویج استان و شهرستان ها در شهرستان لنجان


برگزاری اولین گردهمایی پرسنل و مسئولین ترویج استان و روسای ادارات ترویج شهرستان ها در سال 97در شهرستان لنجان...

اولین گردهمایی هم اندیشی مسئولین ترویج استان در سال 1397، با حضور آقای مهندس صادقی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ، آقای مهندس اسکندری مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی ، پرسنل و مسئولین ترویج استان و روسای ادارات ترویج شهرستان ها مورخ 27/4/97 در محل تالار نگین باغبهادران شهرستان لنجان برگزار گردید. در این گردهمایی آقای مهندس صادقی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان گفت :ترویج کشاورزی نقش بسیار مهم در ارائه یافته های تحقیقات و پژوهشی دارد و سازمان با همه امکانات توسعه فنی نیرو های ترویج و مسئولین پهنه را در الویت خود قرار داده است . آقای مهندس اسکندری مدیر هماهنگی ترویج سازمان نیز اهداف برگزاری این گونه جلسات را تبادل اطلاعات بین شهرستانهای مختلف ، ایجاد تفکرات سازنده و در نهایت تلاش جهت جذب اعتبارات و انجام اقدامات نو و سود بخش در عرصه ی کشاورزی برشمردند. ایشان ارائه ی فعالیتهای آموزشی و ترویجی را به طور مستمر لازم دانسته و بر مستند سازی که یکی از فعالیتهای مهم در بحث ترویج می باشد،تاکید نمودند. همچنین در مورد فصلنامه های جدید ترویج کشاورزی و جذب بهتر مخاطب در استفاده از مطالب گنجانده شده در آن و سخن سردبیر در مورد امر یادگیری  که در آن تغییر در رفتار را هدف ترویج و آموزش می داند، صحبت نموده و خاطر نشان کردند : جهت انجام درست کارهای آموزشی باید ارزیابی ( انجام درست و کامل کارها در هر مرحله) و ارزشیایبی (میزان اثز بخشی کارها در پایان اجرا )به طور مستمر انجام گردد تا از ابتدا تا انتهای برنامه ی آموزشی و ترویجی ،نقاط ضعف و نقاط قوت کشف و در همان زمان اجرای برنامه به رفع کمبودها و ضعف ها و تقویت نقاط قوت اقدام نمود که البته ایشان سیستم نظارتی و ارزشیابی را ضعیف دانسته که پیامد آن بی انگیزگی و بی تفکری می باشد.

آقای مهندس اسکندری در ادامه با تاکید بر اقدامات اصولی در سایت ها ی الگویی ترویجی، خواستار مشخص بودن گروه هدف از کل تعداد بهره برداران یک منطقه گردیدند تا با تربیت این قشر و افزایش سطح دانش و آگاهی آنها تحول ژرف در منطقه از نظر دانش روز ایجاد شود. در این میان ارتباط واحد ترویج با هریک از واحد های تخصصی جهت ایجاد خلاقیت و نو آوری و کار آفرینی باید در بالاترین سطح صورت گیرد.

همچنین ایشان به لزوم برنامه ریزی برای آموزش های ضمن خدمت و بازدید های خارج از استان به منظور افزایش آگاهی مسئولین ترویج و حتی مسیولین مراکز اشاره نمودند. ایشان در ادامه ، در مورد بروز رسانی اطلاعات موجود در سامانه و مددکاران ترویجی ، تهیه بروشور و اطلاعیه های آموزشی ، ارائه ی گزارش کار هر سه ماه یک بار از سوی واحد ترویج  هر شهرستان و انجام ارزشیابی عملکرد از نمره 1تا 24و نمره 0 برای شهرستانهایی که اقدام به ارائه ی گزارش ننموده اند،برگزاری جلسه ی نیاز سنجی در هر شهرستان، پر کردن اطلاعات مربوط به شناسنامه ی سایت های الگویی جهت جمع آوری آنها در یک قالب اطلاعاتی مشخص در واحد ترویج سازمان ، سرکشی به مراکز حهادکشاورزی و شرکتهای خدمات مشاوره ای و تکمیل فرم ارزیابی  هر 6 ماه یک بار و ارسال آن به سازمان، حضور مددکاران ترویجی در دوره ها و کارگاههای آموزشی، ارائه ی گزارشهای سه ماهه در قالب بروشور ، فعالیت در بحث های آموزشی رسانه ای و اپلیکیشن سازی درمورد موضوعات خاص و... به طور مبسوط صحبت نمودند.

ایشان دوره ی مهارت افزایی کارشناسان پهنه را بسیار مفید و بررسی صلاحیت مدرسین جهت تدریس بهتر و کاربردی تر را امری لازم دانسته و در مورد محققین معین شهرستانها ، راهکار استفاده ی بهتر از دانش محققین در عرصه را ،ارزیابی اثر حضور آن ها در منطقه دانستند. در ادامه جلسه، مسئولین ترویج شهرستان ها ، مسائل و مشکلات مربوط به حوزه کاری خود را مطرح که توسط آقای مهندس صادقی و آقای مهندس اسکندری پاسخگویی به عمل آمد.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
جمعه 31 فروردین ماه 1403
  نظرسنجي
نظر شما در مورد پرتال مديريت هماهنگي ترويج چيست ؟

 

تعداد جوابها : 355983

عالي : 100%
خوب : 0%
متوسط : 0%
ضعيف : 0%

  ارسال  
  كاربران برخط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 50
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 50

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 3218635
Visitors بازديد هاي امروز: 971
Visitors بازديد هاي ديروز: 1433

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/31 مديريت ترويج سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا