اعتلای ترویج و آموزش  راهکار توسعه پایدار کشاورزی ** همدلی و همکاری در راستای اعتلای ترویج کشاورزی **
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1396/08/24

کارگاه آموزشی سامانه جامع پهنه‌بندی ویژه مدیران


کارگاه آموزشی"آشنایی عملیاتی با سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی و تالار دانش و فنون کشاورزی " ویژه مدیران...

کارگاه آموزشی نظام نوین ترویج کشاورزی ،سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی و تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی، ویژه مدیران با حضور معاون مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی، رئیس و قائم مقام سازمان، معاونان و مدیران سازمان و مدیران شهرستانی برگزار شد.در این کارگاه آموزشی، آقای مهندس حمیدرضا عبادزاده معاون مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی طی سخنانی بیان داشتند: از مزایای وجود چنین سامانه‌ای می‌توان به تهیه سازوکارهای مناسب برای تحقق سیاست‌های کلان بخش کشاورزی، عمل به تکالیف قانونی، کمک به نظام نوین ترویج، کمک به سرشماری عمومی کشاورزی، ایجاد چهارچوب آماری به هنگام برای اجرای طرح‌های مختلف، امکان رصد به هنگام میزان تولید محصولات کشاورزی و احراز هویت و هویت‌بخشی به بهره‌برداران بخش کشاورزی اشاره نمود. معاون مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی در پایان عنوان کرد: برای پیاده‌سازی دقیق این سامانه، نیاز به همکاری و مشارکت تمامی معاونت‌ها و بخش‌های تخصصی است، از طرفی الزام واحدها مبنی بر استعلام از این سامانه و ارائه سرویس به بهره‌برداران ضروری است.

آقای مهندس محسن کریمیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات در برنامه‌ریزی صحیح برای بخش کشاورزی اظهار کرد: این سازمان تاکید جدی بر استفاده از آمار و اطلاعات به روز و دقیق دارد، لذا تمامی بخش‌های تخصصی باید به صورت جدی در این بخش فعالیت کنند و به طور دقیق این موضوع را رصد می‌کنیم. وی افزود: به طور قطع موفقیت‌های بخش کشاورزی استان اصفهان با برنامه‌ریزی‌های دقیق ایجاد شده و استمرار درخشش این بخش در گرو حرکت بر مبنای اطلاعات و آمار دقیق است که خوشبختانه این امر محقق شده است.

در ادامه آقای مهندس جمشید اسکندی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان اظهار کرد: توجه به سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی و تالار ترویج بسیار مهم است و ارزیابی در این بخش نیز به صورت کمی و کیفی ارائه خواهد شد. وی در خصوص نظام نوین ترویج نیز گفت: پهنه‌بندی عرصه‌های تولیدی، مدیریت دانش و اطلاعات، ساماندهی و تجهیز مراکز دهستان، تعامل موثر بین ترویج، آموزش، تحقیقات و بخش‌های اجرایی و توانمندسازی عناصر و عاملین شبکه ترویج دولتی و غیردولتی از راهبردهای نظام نوین ترویج محسوب می‌شوند. مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در زمینه توانمندسازی نیروها نیز، دوره آموزشی بلند مدتی در مرکز آموزش کبوتر آباد در حال برگزاری است که آموزش‌های مفید و کاربردی در آن ارائه می‌شود، خوشبختانه برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که نیازسنجی دقیقی از سطح پهنه‌ها شکل گرفته و در راستای رفع مشکلات و ارائه مشاوره و راهنمایی تخصصی در این بخش فعالیت می‌شود. در ادامه این کارگاه، آقای مهندس سعید باقرزاده رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات و تجهیز شبکه سازمان به بیان توضیحاتی در خصوص عملکرد سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی پرداخت.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
جمعه 10 فروردین ماه 1403
  نظرسنجي
نظر شما در مورد پرتال مديريت هماهنگي ترويج چيست ؟

 

تعداد جوابها : 355530

عالي : 100%
خوب : 0%
متوسط : 0%
ضعيف : 0%

  ارسال  
  كاربران برخط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 72
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 72

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 3181682
Visitors بازديد هاي امروز: 319
Visitors بازديد هاي ديروز: 1615

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/10 مديريت ترويج سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا